Draga braćo,

Hvala Gospodaru svih svjetova koji nam je omogućio da dočekamo mubarek mjesec Ramazan, mjesec izuzetnih prilika i šansi za svakog muslimana koji je željan Allahove milosti, oprosta, zadovoljstva, salavat i selam na poslanika Muhammeda a.s. koji nam je pokazao kako mjesec Ramazan iskoristiti.

Draga braćo,

I ove godine dočekali smo Ramazan kojeg trebamo doživjeti kao poklon i dar od našeg Gospodara. Kako da se vjernik ne raduje Ramazanu u kojem se otvaraju kapije Allahove milosti i oprosta, mjesec u kojem se otvaraju vrata Dženneta, a zatvaraju vrata Džehennema, mjeseca u kojem naš Gospodar svaka noći oslobađa od džehennemske vatre neke od svojih robova. Kako se ne radovati Ramazanu u kojem se uljepšava Džennet i željno iščekuje svoje iskrene postače koji su ostavljali jelo, piće, ružan i bespotreban govor, ogovoranje, prenošenje tuđih riječi samo radi Allaha Uzvišenog, radi Njegovog zadovoljstva i iz ljubavi prema Njemu. Kako se ne radovati mjesecu u kojem jedna obavljena nafila vrijedi kao farz, a jedan obavljeni farz vrijedi kao 70 farzova, mjesecu u kojem se svako djelo udvostručuje.

Kako se ne odazvati islamskoj dužnosti posta, koji izuzetno koristi i pozitivno djeluje na čovjekovo zdravlje, baš onako kako je i Poslanik prije 14. stoljeća rekao. „Postite, bit ćete zdravi“, a danas istraživanja pokazuju vrijednosti islamskog posta.

Kako ne postiti znajući da će se post zauzimati za čovjeka na Sudnjem danu, a Gospodar je ostavio kao tajnu posebnu nagradu za postače. Kako ne postiti znajući da su posebna džennetska vrata namjenjena samo za postače i da je Gospodaru drag i naš ružan zadah ili miris iz usta koji je proistekao  radi Njega.

Allah nam daje Ramazan kao poklon kako bismo sami sebe očistili, ojačali karakter i težili ka višim duhovnim deredžama, a onda i postizanju vječne blagodati. To je vrijeme opraštanja grijeha. Ramazan je prava prilika za nas da obnovimo svoju privrženost vjeri, usavršimo moralni karakter i steknemo Allahovo zadovoljstvo.

Ibn Redžeb kaže:

“Kako može postojati išta draže do radosna vijest vjerniku da čuje kako su vrata Dženneta otvorena? Kako može biti išta draže griješniku do vijest da su vrata Džehennema zatvorena? Kako može ijedan razuman čovjek ne prigrliti vijest da su šejtani okovima vezani? Kako se uopće ovaj period može porediti sa nekim drugim u godini?”

U svjetlu mnogih prilika u kojima nam se ovaj mjesec predstavlja, trebamo imati akutni osjećaj odgovornosti o svemu što govorimo i činimo tokom ramazana. Ovo je ključni korak. Svi smo mi vezani za ona djela koja učinimo, i bit ćemo pozvani na odgovornost od Allaha da ispunimo naše obaveze i da se klonimo grijeha.

Ramazan ima svojstvenu neuporedivu atmosferu i nijedno drugo doba godine mu nije slično. Allah je podario mnogo blagodati u ovom mjesecu i očituje se mnogim odlikama nesvojstvenim drugim mjesecima. Poslanik, alejhiselam, je to najjasnije objasnio:

“Ko isposti ramazan vjerujući i računajući (samo na Božiju nagradu), oprostit će mu se ranije učinjeni grijesi (prema Bogu).” (Sahih, Buhari i Muslim)

Ovo je ogromna prilika za obnovu naše vjere, prilika da ostavimo akumulirane grijehe iza sebe zaista nas treba inspirisati i podsticati.

Poslanik, alejhiselam, je rekao: “Zaista se iman troši i haba u vama kao što se haba odjeća (kada se od starosti prorijedi), zato molite Allaha da obnovi iman u vašim srcima.” (Sahih, El-džemi` es-sagir)

Posebna atmosfera koja traje tokom ramazana nam pomaže da svoju vjeru provodimo i u praksi kroz koju poboljšavamo svoje unutrašnje “ja”. Muhammed, alejhiselam, je rekao: “Do znanja se dolazi učenjem, do strpljivosti vježbanjem strpljenja, do dobra težnjom za dobrim i zaštitom od zla njegovim izbejgavanjem.”

Draga braćo, budimo u Ramazanu, dopustimo da Ramazan prođe kroz nas, a ne da mi prođemo kroz Ramazan bez ikakvog utjecaja na nas. Post u Ramazanu, učenje Kur’ana u Ramazanu, namaz u džem’atu u Ramazanu imaju poseban okus i ambijent.

Dok postiš, trudi se da postiš svim svojim bićem i nemoj rirkisrati da od posta imaš samo glad i žeđ, a to ćeš imati onog trenutka ako tokom posta ogovoraš svoga brata, prenosiš tuđe riječi, daješ kojekakve komentare čiji je cilj razdor, smutnja i sijanje svađe među ljudima. Čuvajmo se braćo ovih stvari jer ništa ljude, kako kaže Poslanik neće više odvoditi u Džehennem kao jezik.

Ramazan mora staviti katance i filtere na naš jezik koji će biti uposlen samo u spominjanju. veličanju Allaha Uzvišenog, tj. zikra i govorom o dobru.

Nemoj toliko biti lud da halališ 17-18 sati posta radi nekoga i nečega.

U Ramazanu što više se druži sa Kur’anom jer Gospodar je spojio post i Objavu Kur’ana u istom mjesecu želeći nam time dati poruku koje su najvažnije stvari u ovom mjesecu. U istom hadisu se spominje i post i Kur’an koji će se zauzimati na Sudnjem Danu.

Ukoliko ne znaš učiti u Kur’anu, onda se pridruži halkama Kur’ana slušajući ramazansku mukabelu jer Poslanik kaže: „Kada se god ljudi okupe u jednoj od Allahovih kuća, da uče i proučavaju  Kur’an, na njih se spusti Allahova milost i smirenost, okruže ih meleci i spomenu ih kod onih koji su kod njega“

Dakle, prisustvovati mukabeli znači željeti Allahovu milost, smirenost i spomen meleka.

Dolazak  na namaze u džematu tijekom Ramazana imaju posebnu draž i ljepotu, i ne samo to, već  i izuzetnu vrijednost i nagradu kod našeg Stvoritelja. Sjetimo se koliko vrijedi namaz u džem’atu, kada se tome pridoda da jedan obavljen farz u Ramazanu vrijedi kao 70 farzova izvan ramazana plus još namaz u džem’atu, vrijednost je neizmjerna. Zato trudimo se da dolazimo na namaze u džem’atu.

Klanjanje teravih-namaza sa iskrenim i čistim nijjetom može biti uzrokom praštanja naših manjih grijeha kako kaže Poslanik.

Posebnu povlasticu, beneficiju koju postači imaju u Ramazanu jesu DOVE. Dova postača se ne odbija, kaže Poslanik, zato iskoristimo svaki dan da uputimo dovu našem Gospodaru posebno u prediftarsko vrijeme. Trudimo se da u dovama tražimo od Gospodara trajne vriejdnosti, a ne samo dunjalučke.

U Ramazanu Poslanik je najviše bio darežljiv. Zato se trudimo da ga sliejdimo i u tome. Dijelimo sadaku, pravimo iftare jer ko nahrani postača, dobiva dvije nagrade, nagradu postača, a da se njemu ne umanji i svoju nagradu.

Hatib: Alem ef. Crnkić